Κλιματική Αλλαγή 2009-2010

Τίτλος προγράμματος
Κλιματική Αλλαγή

Σχολικό έτος υλοποίησης Προγράμματος Περιβαλλοντικής: 2009-2010

Συμμετέχοντες Καθηγητές:
ΜΟΥΖΙΟΥΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΚΑΡΟΥΣΟΣ ΘΕΟΔΟΣΗΣ

Συμμετέχοντες Μαθητές:
ΑΔΑΜΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΑΜΑΝΑΤΙΔΗ ΚΥΡΙΑΚΗ
ΑΜΙΛΗΤΟΥ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ
ΕΡΜΙΔΗ ΕΛΕΝΗ
ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ ΜΕΛΙΝΑ
ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ
ΚΟΥΤΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΛΑΧΑΝΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΛΕΥΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΑΒΒΑΣ
ΝΤΖΟΥΜΑΝΙΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΟΛΓΑ-ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΠΤΩΧΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΠΤΩΧΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΣΕΝΟΥΝΤΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ
ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΤΟΡΤΟΠΙΔΟΥ ΒΕΡΟΝΙΚΑ
ΤΣΙΑΠΑΛΗ ΑΘΗΝΑ
ΦΡΑΓΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΦΥΤΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

Η επιλογή του θέματός μας έγινε γιατί:

  • Είναι επίκαιρη λόγω της Συνδιάσκεψης του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή που έγινε 7-18 Δεκεμβρίου στην Κοπεγχάγη
  • Η αλλαγή του κλίματος θεωρείται η πιο σοβαρή περιβαλλοντική πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει ο πλανήτης ?ας.
  • Οι κλιματικές αλλαγές θα επηρεάσουν αρκετά και θα αλλάξουν τη ζωή μας στο μέλλον.
  • Μέσω της ενασχόλησης με περιβαλλοντικά προβλήματα οι μαθητές στο μέλλον θα γίνουν πιο ευαισθητοποιημένοι πολίτες.


Το πρόγραμμά μας στόχευσε οι μαθητές:

  • Να μάθουν να δουλεύουν σε ομάδες και να αλληλεπιδρούν εποικοδομητικά.
  • Να γνωρίσουν τις αιτίες που προκαλούν τις κλιματικές αλλαγές.
  • Να μπορούν με απλούς τρόπους να καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια στο σπίτι και στο σχολείο.
  • Να μάθουν τους εναλλακτικούς τρόπους ενέργειας.
  • Να αφομοιώσουν την ιδέα της ανακύκλωσης στη ζωή τους.


Επικεντρωθήκαμε στα παρακάτω υποθέματα:

  • Θέρμανση
  • Φωτισμός
  • Ηλεκτρικές Συσκευές
  • Σκουπίδια
  • Μεταφορές


ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ - ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
    Κατασκευή πίνακα ανακοινώσεων της περιβαλλοντικής ομάδας.
    Συλλογή και μελέτη πληροφοριών.
    Κατασκευή ιστοσελίδας

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ
    Διεξαγωγή «ενεργειακού ελέγχου» στο σχολείο.
    Δημιουργία ερωτηματολογίων.
    Προβολή ταινίας με θέμα τις κλιματικές αλλαγές.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ  - ΜΑΙΟΣ -  ΙΟΥΝΙΟΣ
    Διαδικασία συλλογής ερωτηματολογίων.
    Ανακύκλωση περιττών χαρτιών του σχολείου.
    Προβολή ταινίας με θέμα τη μείωση των εκπομπών CO2 (Διοξειδίου του άνθρακα).
    Επεξεργασία ερωτηματολογίων.
    Παρουσίαση προγράμματος.


Οι μαθητές διεξήγαγαν έναν «ενεργειακό έλεγχο» στο σχολείο μας. Χωρίστηκαν σε ομάδες και ερεύνησαν πόσο «σοφά» ξοδεύεται το ηλεκτρικό ρεύμα και το πετρέλαιο, ελέγχοντας τους λογαριασμούς του σχολείου μας. Επίσης μελέτησαν πως μπορεί να γίνει εξοικονόμηση ενέργειας (όπως παράθυρα που μπάζουν, φώτα που ξεχνιούνται αναμμένα, ηλεκτρικές συσκευές παλιάς τεχνολογίας που σπαταλούν πολλή ενέργεια).


Τα ερωτηματολόγια του προγράμματος μοιράστηκαν σε μαθητές και σε περαστικούς έξω από το σχολείο. Η θεματολογία τους αφορούσε:

  • Την εξοικονόμηση ενέργειας στο σπίτι μας
  • Την ανακύκλωση και τα σκουπίδια
  • Τις μεταφορές
  • Την περιβαλλοντική συνείδηση


Επίσης σε συνεργασία με το μάθημα της τεχνολογίας, δόθηκαν εργασίες σε μαθητές και εκτός της περιβαλλοντικής ομάδας στα εξής θέματα:

  • Τρύπα του Όζοντος
  • Ανακύκλωση
  • Φαινόμενο Θερμοκηπίου
  • Όξινη Βροχή
  • Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
  • Ρύπανση Υδάτων
  • Ρύπανση Ατμόσφαιρας
  • Υβριδικά Αυτοκίνητα
  • Περιβάλλον και Εξοικονόμηση Ενέργειας
  • Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική
  • Φωτοβολταϊκά Κύτταρα


Παράλληλα με την υλοποίηση του προγράμματος, η περιβαλλοντική ομάδα των μαθητών ενημέρωνε ενδιαφερόμενους μαθητές, για τις κλιματικές αλλαγές και τις συνέπειες στον πλανήτη μας.